האם משחקי הכדורגל ייפסקו להתקיים בשבת?

זה לא רק הכדורגל. זה הרבה מסביב. יש שוטרים ואנשים רבים שעובדים וחילול שבת המוני של אלפים רבים. כל זה קורה כי זו עבודתם וזו פרנסתם והם היו מעדיפים שלא לחלל שבת. זו כפייה אנטי דתית
עמית דניאל 1 Comment on האם משחקי הכדורגל ייפסקו להתקיים בשבת?

האם חילול השבת ההמוני במשחקי הכדורגל ייפסק בעוד 90 יום? • הרב משה בן לולו בשיחה עם עו"ד ישראל זעירא שהגיש את העתירה ועם הרב אליהו שלזינגר על ההשלכות האפשריות •"אני בטוח שאם לא יהיה כדורגל, רבים מהם יישארו בביתם"

מגרש כדורגל | אילוסטרציה צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
זה לא רק הכדורגל. זה הרבה מסביב. יש שוטרים ואנשים רבים שעובדים וחילול שבת המוני של אלפים רבים. כל זה קורה כי זו עבודתם וזו פרנסתם והם היו מעדיפים שלא לחלל שבת. זו כפייה אנטי דתית
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

האם בקרוב משחקי הכדורגל הנעשים תוך חילול שבת המוני ייפסקו מלהתקיים בשבת? תלוי את מי שואלים. בתכנית "הפוך על הפוך" בהגשת הרב משה בן לולו שוחח היום (ראשון) יו"ר התנועה למדינה יהודית, ישראל זעירא, בעבקות עתירה שהוגשה בנושא ואמר "בסוף השנה הלועזית הקודמת הגשנו עתירה. העתירה מייצגת שחקנים רבים שחתמו שהם לא מעוניינים לעבוד בשבת. עוד טרם העתירה הם פנו להסתדרות שתייצג אותם וכאשר הם ראו שגם אחרי שבית הדין לעבודה, שהצדיק אותם בדרישתם שלא לעבוד בשבת, התאחדות הכדורגל דרשה מהם לעבוד בשבת, הוגשה העתירה לבג"ץ. בזמנו, היועמ"ש אמר שחוק שלא נאכף 40 שנה כנראה שלא יאכפו אותו כל כך מהר, שזה כשלעצמה אמירה שאני לא מבין את יסודה אך מה שקרה זה שהוקמה ועדת רגב שישבה פעמיים והחליטה שרק קבוצה ששבעה שחקנים מתוכה יבקשו שלא לעבוד בשבת אזי רשאית הקבוצה לשחק בימי החול, כאשר שאר הקבוצות ימשיכו לשחק בשבת".

"מה שהוחלט לבסוף" ממשיך זעירא "זה שבהעדר המלצות סבירות מהמדינה בעוד 90 יום ייפסקו המשחקים בשבת. המדינה רצתה למשוך זמן, התביעה הוגשה לפני אחד עשר חודש. המדינה צריכה להתעשת ולהביא המלצות אחרות. מדובר בחילול שבת המוני המצריך שוטרים, עובדים רבים וצוותי טלוויזיה שמוכרחים לחלל שבת עקב המשחקים".

לאחר מר זעירא, עלה לשידור הרב אליהו שליזנגר, פוסק ורב שכונת גילה בירושלים. לשאלת המגיש האם בעצם סגירת המשחקים בשבת לא ייגרם חילול שבת גדול יותר כשאנשים ייצאו לקניות ומתחמי בילוי, הרב ענה "אני בטוח שאם לא יהיה כדורגל, רבים מהם יישארו בביתם. אני מכיר לא מעט אנשים שבאים לבית הכנסת עושים קידוש ואחרי זה נוסעים למשחקים. אני בטוח שהרבה מאד אנשים לא יחללו שבת אם המשחקים לא יתקיימו בשבת" אומר הרב וממשיך "זה לא רק הכדורגל. זה הרבה מסביב. יש שוטרים ואנשים רבים שעובדים וחילול שבת המוני של אלפים רבים. כל זה קורה כי זו עבודתם וזו פרנסתם והם היו מעדיפים שלא לחלל שבת. זו כפייה אנטי דתית". באשר לחילול שבת הפרטי שבכל זאת יתקיים ע"י אנשים שלא יגיעו אומר הרב "מה שאדם עושה באופן פרטי, זה לא ציבורי. חילול שבת ציבורי זה חילול השם. זה שהרבה שנים לא השתנו הכללים והמשחקים היו בשבת זה לא אומר כלום. יש הרבה דברים שמשתנים".

לסיום שאל הרב בן לולו האם עקב כך שהמשחקים יתקיימו בימי החול ולא יהיו כרוכים בחילול שבת, יש חשש שבחורי ישיבות ילכו למשחקים, ענה הרב "זו לא סיבה לאפשר חילול שבת. האור החיים הקדוש אומר 'זכור את יום השבת לקדשו' תזכור מה עושה שבת, תזכור שהיא הצילה את אדם הראשון שלאחר החטא שרצו להעבירו לגיהנם, באה השבת וסינגרה עליו. כל מה שעושים בכדי למנוע חילול שבת, זו ברכה לכל יהודי בפרט ולכלל ישראל בכלל".

האזינו:



1 תגובות

מיין תגובות